Raya Sihat & Slim, Pastinya Raya Dengan Shaklee

Assalamualaikum & hi! Salam 9 Syawal korang. Masih belum terlambat untuk Ummi ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin! Bagi yang mengenali diri Ummi & keluarga, mohon maaf atas salah dan silap yang sengaja atau tidak disengajakan.

Raya 2023


Dah lebih seminggu kita beraya. Ada yang dah habis puasa 6 ke? Hihi. Biasanya, seminggu pertama Syawal ni semua orang duk pakat beraya lagi, open house pon banyak lagi nak kena attend kan. Lagi pulak cuti sekolah panjang kalini.


Soalan cepu cemas Ummi, berat makin naik atau masih maintain sama macam berpuasa? Hehe. Kalau masih maintain, alhamdulillah, syukur. Kalau dah start naik tu, kena cepat-cepat balik on track, takut nanti jauh tersasar.


Dalam kita seronok beraya dengan family, jangan lupa beraya dengan Shaklee! Haa, vitamin Shaklee jangan skip tau!


Selain kawal pemakanan masa raya ni, jangan lupa ambil vitamin untuk imuniti. Biasalah, bila jumpa ramai orang ni, risiko terdedah pada virus pun tinggi. Orang tak kisah sakit sikit-sikit, yang penting beraya.


Masuk hari ketiga Raya, dah makin ramai mula jatuh sakit. Kalau dulu kita sangat berhati-hati kan, jaga jarak, pakai 'face mask', dan sanitizer sentiasa ada disisi. Sekarang ni, kalau ada simptom, orang ambil ringan sahaja.


Memang kita tak boleh nak kawal orang lain, tapi kita boleh kawal diri kita & ahli keluarga kita. Orang kata, kita jaga kita.


Anak-anak seronok dan teruja nak beraya sebab nak kumpul duit raya, tak kurang juga kita yang dewasa ni semangat lain macam nak jumpa ahli keluarga, kawan-kawan yang jauh & dekat. Masa ni la semua orang ada masa nak berjumpa dan rumah sentiasa terbuka kan.


Dalam keterujaan kita mengeratkan silaturrahim sesama kita, jangan kita abaikan hak diri. Jika mula rasa tidak sedap badan, cepat-cepat up dose vitamin. Kalau ada gejala penyakit berjangkit, cepat-cepat lakukan Ujian Kendiri mengguna test kit yang boleh didapati di farmasi.


Kalau korang atau ahli keluarga didapati positif dan bergejala, silalah dapatkan rawatan segera dan lakukan pengasingan diri/kuarantin untuk mengelakkan penyebaran wabak. Kasihanilah bayi, kanak-kanak dan golongan yang berisiko tinggi yang mudah mendapat jangkitan.


Antara vitamin yang korang jangan skip musim Raya ni;


Bila dah makan bermacam jenis makanan tinggi gula tinggi karbo, perut pulak dah mula meragam, hati-hati! Meh ambil vitamin nak maintain berat;


1. Omega Guard

2. Lecithin

3. Cinch Tea

4. DTX Complex

5. Herb-Lax


Masa Raya takkan nak duduk rumah saje kan. Rugilah cuti panjang tak pegi mana, tak jumpa orang. Tapi, kena beringat jugak, vitamin untuk jaga imuniti badan kena ambil tau;


1. Sustained Release Vita C Shaklee

2. Hero Kiddo

3. Nutriferon

4. Vivix/ResV

5. Performance Drink


Nak Raya Onz Slim & Sihat, mestilah Raya Dengan Shaklee!


Yang belum ada vitamin Shaklee & nak beraya dengan Shaklee, cepat-cepat contact Ummi okay!


Atau nak beli & daftar sendiri Shaklee, boleh tekan link ni


Nak Daftar Shaklee/Beli Shaklee


Jangan lupa follow


Facebook : Nur Ain Syahidah Sharifuddin

FB Page : Pengedar Shaklee Senawang Seremban

Instagram : ainsyahidah.s

YouTube Channel : Coach Ain Kushairi

TikTok : ainsyahidah.s



#rayadenganShaklee

#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023



Ulasan

Catatan Popular