Tak Nak Berat Macam Yoyo, Cuba Set Hello New You!

 Tak Nak Berat Macam Yoyo, Cuba Set Hello New You!


Bulan Ramadhan sudah hampir sebulan berlalu. Sepanjang bulan Ramadhan kita mampu menahan diri dari lapar dan paling best, berat turun banyak!


Tapi, bila dah masuk bulan Syawal, open house sana sini, asal terhidang depan mata, semua wajib cuba. Penimbang pun dah makin naik angka. Baju makin sendat dah tak tahu nak kata apa.


Sebab tu orang kata, kalau nak diet tu, santai-santai aja, jangan strict sangat nanti bila dah mula cheat, dia punya balas dendam nak makan tu, macam dah tak ada hari esok. Lepas tu, mula la naik berat sampai pecah rekod sepanjang hayat.


Bila ada masalah berat badan ni, perkara pertama yang perlu diselesaikan adalah rintangan insulin. Kalau rintangan insulin ni tak selesai, masalah craving akan berpanjangan. Mula la penyakit lain datang menyapa pulak.


Masalah rintangan insulin ni terjadi bila diet harian kita lebih banyak mengambil makanan karbohidrat. Karbohidrat bila tidak digunakan sebagai tenaga, akhirnya ditukarkan kepada lemak.


Nak atasi masalah craving karbohidrat ni, kena cuba diet low carbs, high protein & high fat. Banyakkan pengambilan protein dan lemak baik dalam pemakanan harian untuk kenyang lebih lama dan badan secara automatik akan menggunakan lemak sebagai sumber tenaga.


Ramai orang terlepas pandang dalam pengambilan nutrisi yang mencukupi sepanjang tempoh penurunan berat badan. Kesannya, berat badan dapat diturunkan, tetapi badan semakin lesu dan cepat penat.


Ucapkan selamat tinggal pada badan lesu tidak bermaya dan berat badan seperti yoyo bila anda cuba set Hello New You!


Jadilah orang baru yang kurus secara sihat dan berat badan lebih stabil.


Set Hello New You terdiri daripada


1. Protein & Meal replacement 

Pengambilan protein yang cukup membantu proses pembakaran lemak dengan lebih baik. Kandungan leucine yang terdapat dalam meal replacement turut membantu pengekalan otot supaya badan fit dan tidak menggelebeh.


2. Omega Guard

Lemak baik yang terdapat dalam omega guard membantu membuang lemak degil (visceral fat) yang melekat pada bahagian abdomen dan organ-organ.


3. Herb-Lax

Cuci usus besar anda secara berkala supaya anda tidak menyimpan toksin yang tersumbat didalam usus.


4. Lecithin

Bantu pecahkan lemak dibawah permukaan kulit dengan lebih efisyen.


Tambahan untuk lancarkan proses pembuangan lemak dan penurunan berat badan.


5. DTX Complex

DTX : Liver regulator. Sedangkan nak kurus, metabolisme lemak kena cekap. Metabolisme lemak berlaku di hati (liver). Kalau hati tersumbat, keras, berlemak, macam mana badan nak buat proses kurus. Wajib selesaikan masalah pada hati dahulu.


Sudah bersedia untuk menjadi orang baru dengan mengamalkan diet baru yang sihat dan penuh nutrisi, klik link ini.


Jangan lupa follow


Facebook : Nur Ain Syahidah Sharifuddin 

FB Page : Pengedar Shaklee Senawang Seremban 

Instagram : Ain Syahidah | Pengedar Shaklee Senawang 

YouTube Channel : Coach Ain Kushairi 

TikTok : Ain Syahidah | M.O.M.S 


#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

Ulasan

Catatan Popular